- Збірка матеріалів з питань музичного виховання дошкільникА
- Творчий проект«Сумісна робота музичного керівника та вихователяз формування навичок рухів»(для роботи із студентами кафедри «Дошкільне виховання»Маріупольського державного університету)Муратова Тетяна Анатоліївна, музичний керівник вищої категорії, ДНЗ №163;Швець Юлія Миколаївна, інструктор з фізичного виховання першої категорії, ДНЗ №163.Зелена Вікторія Анатоліївна, завідувач ДНЗ №163.Косенко Юлія Миколаївна,професор Маріупольського гуманітарного університетувихователь - методист Ніколенко Н.О., вихователі Галицька Л.В., Бичкова Н.В.- Визначити функцій музики під час фізкультурно-оздоровчих занять;- Збагатити рухи дітей емоційним музичним змістом (супроводом);- Вправляти у пошуку відповідного музичного супроводження до різноманітних рухів;- Показати доцільність єдності педагогічних вимог вихователя на фізкультурних заняттях і музичного керівника в музичному вихованні дітей.- Забезпечити розвиток педагогічної творчості майбутніх вихователів в процесі фізично-оздоровчої діяльності.За кількістю учасників: груповийТривалість: короткотривалий (протягом педагогічної практики студентів)По домінуючої діяльності: творчийПо домінуючому методу: практичнийУчасники проекту: музичний керівник, інструктор з фізичного виховання, студенти – практиканти спеціальності «Дошкільне виховання» МДУ (денна форма навчання)
Дати поняття про значення музики, яка супроводжує фізично-оздоровчі заняття.
Показати особливості музичного супроводу фізичних вправ.
Розширити та удосконалити творчі і музичні здібності студентів, навчаючи уважно прислухатись до музику, визначаючи її настрій, її образний зміст.
Познайомити з організацією ранкової гімнастики та фізкультурних занять з дітьми різних вікових груп з використанням музики.
Тренувати студентів-практикантів в виразному виконанні основних рухів, гімнастичних вправ з предметами, образних імітаційних рухів.
Визначити деякі умови використання варіантів рухів під музику в залежності від темпу, динаміки, динамічних відтінків, форми, метроритму.
Проаналізувати розділи педагогічних програм (музичне та фізичне виховання) та порівняти програмні вимоги з розвитку рухів в цих розділах;
Розвинути творчі здібності студента, а також музичні здібності під час музично-рухових вправ.
Поглибити знання студентів за обраною темою.
Привернути увагу студентів до пошуку необхідної інформації в різних джерелах для роботи над проектом.
Удосконалювати навички самостійної роботи і колективної творчості
ü Фотовиставка музично-рухової діяльності студентів разом з дітьми;ü Презентація для батьків та вихователів садочка «Запрошуємо до фізкультурної зали разом з дітьми на степ-аеробіку»;ü Відео-презентація проекту «Музика та фізкультура» для звіту педагогічній раді .В теперішній час соціальних перебудов, коли приділяється велика увага зміцненню і збереженню фізичного і психічного здоров’я дітей, педагоги шукають різноманітні засоби, для реалізації таких завдань, як спрямування роботи на забезпечення рухова активності , формування любові до фізичної культури.Роль музичного керівника в цьому може бути достатньо вагомою. Вирішуючи засобами музики завдання естетичного, морального виховання дітей, музичні керівники в своїй роботі велику увагу приділяютьпитанням фізичного розвитку і виховання дітей на музичних заняттях, добиваясь при цьому злагодженості, контакту і глибокого взаємопорозуміння з вихователями груп.Під час проходження педагогічної практики студенти 2,3,4 курсів в нашому дитячому садочку мають можливість познайомитись з досвідом роботи педагогів та підготуватися до організації форм оптимізації рухової активності дошкільника з метою досягнення єдності педагогічних вимог.Робота ведеться за обраними напрямками протягом навчальної практики студентів. Музичним керівником Муратовою Т.А. та керівником педагогічної практики Косенко Ю.М. було складено графік роботи, визначено етапи і послідовність виконання проектної діяльності студентами, музичним керівником та інструктором з фізичного виховання.v Організувати виставкуфотографійv Провести інтерактивний просвітницький захід для батьків «Запрошуємо на степ-аеробіку»v Підготувати збірку методичних матеріалів з питань використання музики на фізкультурі для студентів МДУ кафедри «Дошкільне виховання»v Презентувати результати проекту на педагогічній радіv Провести практичний семінар для вихователів дитячих садків «Сумісна робота музичного керівника та вихователя»з формування навичок рухів»· Студентиоволодівають навичками проведення ранкової гімнастики, занять з фізкультури, рухливих ігор, вміють доцільно використовувати музику під час цих занять.· Знають засоби музично-рухової виразності і вміють ними користуватися.· Оволодіють культурою основних рухів.· Правильно визначають свою роль у організації рухливої активності дітей у повсякденному житті.Програмно-технічне забезпеченняØ Комп’ютер, DVD-програвач, Інтернет-ресурси, СD-програвач;Ø Принтер, сканер, фотоапарат;Ø Степ – платформи;Ø Спортивне обладнання у фізкультурній залі.Програма занять педагогічної практики за темою«Співпраця вихователя і музичного керівника – головнаумова спрямування роботи педагогів на забезпеченнята зміцнення здоров’я дітей»Складено на основі Робочої програми педагогічної практики для студентів напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»Укладач: Муратова Т.А., музичний керівник вищої категорії ДНЗ №163Рецензент: Косенко Ю.М., професор кафедри дошкільної освіти МДУПрограму розглянуто та затверджено на засідання педагогічної радиДНЗ №163 (протокол від 28.08.2017 року), завідувач ДНЗ №163 Зелена В.А.ВступВ дошкільному навчальному закладі забудовуються підґрунтя всебічного, гармонійного розвитку дитини. Програма виховання в дитячому садку передбачає фізичний, соціальний і духовний розвиток дитини. Одною з головних завдань фізичного виховання дітей виступає розвиток і вдосконалення рухів. Подібне завдання є і в музичному вихованні: особливості ритмічного рисунка, динамічних відтінків, темпу, розвиток музичного образа – все це може віддзеркалюватись і в рухах. Рухи допомагають полнее сприймати музичний твір, який в свою чергу додає рухам особливу виразність. Певний запас рухів можна заимствовать з фізичних вправ (різні види ходи, біг, стрибки), гімнастичних вправ верхнього плечового пояса, ніг , тулубу, рухи з предметами, шикування (хода шеренгами, у колі, парами).Порівняємо. На заняттях з фізкультури, при навчанні ходьбі звертається увага на формування правильної постави, точної координації рухів рук і ніг. Ця вимога пред’являється і на музичному занятті, але, помимо цього, характер ходи може змінюватись в залежності від музики, яка супроводжує її: то стає енергійною, чіткою, бадьорою, коли звучить марш; то плавною, спокійною під звуки напевного хороводу; то обережною, вкрадчивой при передачі образу лисиці, що підкрадається.Таким чином, майбутнім педагогам дошкільного навчального закладу треба навчатися взаємодії у вирішенні загальних завдань з формування особистості дошкільника.Завдання:o Визначити коло питань взаємодії музичного керівника та вихователя в організації рухової активності дошкільників;o Познайомитись з досвідом роботи інструктора з фізичного виховання проведення різних форм фізичного виховання (ранкова гімнастика, заняття з фізкультури) з використанням музики;o Визначити основні етапи музичного заняття та ролі вихователя під час їх проведення в різних вікових групах;o Проаналізувати розділи педагогічних програм (музичне та фізичне виховання) та порівняти програмні вимоги з розвитку рухів в цих розділах.;o Методом дослідження та творчого пошуку знайти вирішення деяких питань, що викликали труднощі у дітей в оволодінні рухами (стрибки з ноги на ногу, побудова кола, пластичні рухи руками, правильна постанова).Форма викладання – а) спостерігання за роботою педагогів під час ранкової гімнастики; б) практичне заняття з інструктором з фізичного виховання дітей.Форма викладання – – а) спостерігання за роботою педагогів під час ранкової гімнастики; б) практичне заняття з інструктором з фізичного виховання дітей.Форма викладання – а) спостерігання за участю вихователя на музичному занятті; б) участь студентів в проведенні занять під час педагогічної практики.Музика. Використання програмної музики без слів - «Дитячий альбом» П.Чайковського.Форма викладання – практичне заняття з інструктором з фізичного виховання та музичним керівником.5. Зміст. Єдність педагогічних вимог для совершенствования рухів дітей, їх координації, придаванні їм природності, невимушеності та виразності. Порівняння програмних вимог з розвитку рухів в розділах педагогічних програм з музичного та фізичного виховання. Творче вирішення труднощів у оволодінні деякими рухами серед дітей.Форма викладання – робота з програмою «Дитина», вирішення педагогічних задач.Домашнє завдання. Познайомитись з музикою П.Чайковського «Дитячий альбом».1) Фотовиставка музично-рухової діяльності студентів разом з дітьми;2) Презентація для батьків та вихователів садочка «Запрошуємо до фізкультурної зали разом з дітьми на степ-аеробіку»;3) Відео-презентація проекту «« Сумісна робота музичного керівника та вихователя з формування навичок рухів» для звіту педагогічній раді;4) Збірка методичного матеріалу «На допомогу вихователю».1. Фізичне виховання дітей дошкільного віку. Редакція А.Шустова. - М., 1982.2. Методика музичного виховання.3. Лист МОН від 02.09.2016, №1/9 – 454 «Щодо організації роботи музичного виховання дітей у ДНЗ».4. Лист МОН - Творчий проект«Роль вихователя на музичних заняттяхпід час гри дітей на дитячих музичних інструментах»(для роботи із студентами кафедри «Дошкільне виховання»Маріупольського державного університету)Автор проекту: Муратова Тетяна Анатоліївна, музичний керівник вищої категорії, ДНЗ №163Керівник проекту: Косенко Юлія Миколаївна, професор Маріупольського гуманітарного університетуСклад творчої групи: вихователь - методист Ніколенко Н.О., вихователі Галицька Л.В., Бичкова Т.В.Тема проекту «Музично-педагогічна підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного навчального закладу»Мета. Формування готовності студента спеціальності «Дошкільна освіта» до організації музичної діяльності дітей.Завдання:- Визначення функцій і обов’язків вихователя в організації музичної діяльності дітей;- Організація загальної музичної підготовки за розділом програми «Дитина» - гра на дитячих музичних інструментах;- Закріплення знань з елементарної теорії музики;- Ознайомлення з історією та будовою українських музичних інструментів;- Забезпечення розвитку педагогічної творчості майбутніх вихователів в процесі музично-виховної діяльності.Вікова група: студенти спеціальності «Дошкільне виховання» МДУ (денна форма навчання)Характеристика проектуЗа кількістю учасників: груповийТривалість: короткотривалий (протягом педагогічної практики студентів)По домінуючої діяльності: творчийПо домінуючому методу: дослідницько-творчий, практичнийБаза реалізації проекту: ДНЗ №163Учасники проекту: музичний керівник, студенти – практиканти спеціальності «Дошкільне виховання» МДУ (денна форма навчання)Співучасники проекту: діти, вихователі, вихователь-методистТермін реалізації проекту: вересень –жовтень 2016Етапи роботи1. Відокремлення завдань вихователя під час музичної діяльності дітей на музичному занятті, на святах та розвагах, в організації самостійної музичної діяльності дітей.2. Студенти знайомляться з музичними дитячими інструментами та інструментами-іграшками, з формами роботи в цьому напрямку музичного розвитку дошкільників3. Практиканти збирають інформацію про дитячі музичні інструменти, що використовуються в дитячих садках (зовнішній вигляд, прийоми гри).4. Оформлюються результати у вигляді макетів інструментів, саморобних інструментів.5. Друкується загальна інформаційна збірка для студентів і вихователів.6. Готується презентація проекту для виступу на педагогічній раді за підсумками педагогічної практики .За характером змісту включає:· студента та його навчальну групу;· студента та рукотворний світ;· студента та світ музики.За характером участі студент:Ø Експерт;Ø Виконавець;Ø Учасник (від зародження ідеї до отримання результату).За характером контактів:- здійснюється всередині однієї навчальної групи;- в контакті з друзями;- здійснюється всередині ДНЗ;- може здійснюватись в контакті з іншими групами.Дидактичні цілі проекту1. Дати поняття про різні види дитячих музичних інструментах, історії їх виникнення, традиціях створення і застосування, про місце в сучасному світі музичного виховання.2. Показати схожість та відмінність музичних інструментів різних народностей.3. Закріпити на прикладі виготовлених макетів та саморобних інструментів поняття про цінності рідного міста, регіону, країни; традиціях, побуті, творчості й мови народу.4. Розширити та удосконалити творчі і музичні здібності студентів.5. Познайомити з будовою дитячих музичних інструментів.6. Навчити прийомам гри на дитячих музичних інструментах.7. Удосконалювати навички самостійної роботи і колективної творчості.Методичні завдання проекту§ Узагальнити знання студентів з методики проведення музичних занять, організації самостійної музичної діяльності дітей у приміщенні групи та на прогулянці.§ Навчити студентів виготовляти різні види музичних інструментів під керівництвом музичного керівника та самостійно.§ Розвинути творчі здібності студента, а також музичні здібності під час гри на музичних інструментах і при виготовленні макетів.§ Поглибити знання студентів за обраною темою.§ Привернути увагу студентів до пошуку необхідної інформації в різних джерелах для роботи над проектом.Оформлення результатів проектуü Музей дитячих музичних інструментів практиканта-студента;ü Фотовиставка музичних інструментів, музично-виконавської діяльності студентів;ü Міні-альбом з аплікаціями та фотографіями музейних експонатів;ü Презентація для батьків та вихователів садочка «Запрошуємо в музей майбутніх вихователів»;ü Відео-презентація проекту ««Роль вихователя на музичних заняттях під час гри дітей на дитячих музичних інструментах».Анотація проектуПроект розроблено у зв’язку з недостатньою увагою під час педагогічної практики до музичної підготовленості вихователів для проведення музичних занять. Вихователь повинен мати загальну музичну підготовку, володіти прийомами гри на дитячих музичних інструментах, вміти розказати про музичну культуру свого народу. Під час проходження педагогічної практики студенти 2,3,4 курсів в нашому дитячому садочку мають можливість всі ці завдання реалізувати.Етапи роботи над проектом:1. Дослідницька частина проекту2. Практична частина проекту3. Презентація проектуРобота ведеться за обраними напрямками протягом навчальної практики студентів. Музичним керівником Муратовою Т.А. та керівником педагогічної практики Косенко Ю.М. було складено графік роботи, визначено етапи і послідовність виконання проектної діяльності студентами, музичним керівником.Дослідницька частина проектуØ Познайомити майбутніх педагогів з інструментами дитячого оркестру та інструментами-іграшкамиØ Самостійно «дослідити» дитячі музичні інструментиØ Визначити характер звучання кожного інструментаØ Прослухати та проаналізувати музичний твір для виконання (визначення кількості частин, музичних фраз, охарактеризувати динаміку, темп, ритм)Ø Самостійно знайти засоби гри на інструментіПрактична частина проектуü Виконання завдань з вибору інструментів для виконання п’єсü Оцінити по слуху якість свого виконанняü Участь в різних ансамблях і загальному оркестріü Індивідуальне виконання нескладних п’єсü Виготовлення беззвучних інструментів (макетів), саморобних інструментівü Імпровізація ритмічних і мелодичних примовокü Користування динамічними відтінкамиü Гра примовок на одному та 2-3 звукахü Гра у супроводі бандури, фортепіаноü Відтворювання різних образів: грім, дощ, бій годинника, мовлення людиниü Використання ритмічних оркестрів для підготовки до сумісної гри в оркестрі чи ансамбліПрезентація проекту· Організувати виставку макетів, саморобних інструментів· Провести сумісний виховний захід «Діти і дорослі грають у оркестрі»· Підготувати збірку методичних матеріалів з музичного виховання для студентів МДУ факультету «Дошкільне виховання»· Презентувати результати проекту на педагогічній раді· Провести практичний семінар для вихователів дитячих садків «Володіння прийомами гри на дитячих музичних інструментах»Прогнозована результативність проектуСтуденти оволодівають навичками гри на дитячих музичнихінструментах та сумісної гри в ансамблі.Знають засоби музичної виразності і вміють ними користуватися під час гри на дитячих музичних інструментах.Правильно визначають свою роль на музичних заняттях з дошкільниками у музичній залі і під час самостійної роботи з музичного виховання дітей.Програмно-технічне забезпечення- Комп’ютер;- DVD-програвач;- Інтернет-ресурси;- СD-програвач;- Принтер;- Сканер;- Фотоапарат- Клей, папір, кольоровий папір, картон, пінопласт.- Ніж для різьблення, дерев’яні бруски, тонкий дріт, нитки.- шліфувальний папір, лак для дерева.Матеріали на друкованій основі:a) Книги щодо технологій виготовлення музичних інструментів;b) Ілюстрації і фотографії музичних інструментів;c) Музичні енциклопедії;d) Дитячі енциклопедії;e) Книги по матеріалознавству;f) Методична література з музичного виховання;
g) Інша довідкова література. - Програма занять педагогічної практики за темою«Музично-педагогічна підготовка майбутніх вихователівдо роботи з дітьми дошкільного навчального закладу»Складено на основі Робочої програми педагогічної практики для студентів напряму підготовки 6.010101 Дошкільна освіта освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»Укладач: музичний керівник вищої категорії ДНЗ №163 Муратова Тетяна АнатоліївнаРецензент: Косенко Ю.М., професор кафедри дошкільної освіти МДУПрограму розглянуто та затверджено на засіданні педагогічної ради ДНЗ №163 (протокол № 4 від 30.05, 2016 року), завідувач В.А.ЗеленаВступПрограму розроблено у зв’язку з недостатньою увагою під час педагогічної практики до музичної підготовленості вихователів для проведення музичних занять. Сучасний вихователь повинен мати загальну музичну підготовку, володіти методикою керівництва музичними заняттями, володіти прийомами гри на дитячих музичних інструментах, вміти розказати про музичну культуру свого народу, керувати самостійною музичною діяльністю дітей на прогулянці та в приміщенні групи. В нашому дитячому садочку студенти мають можливість всі ці завдання реалізувати.Метою певних занять є формування готовності студента спеціальності «Дошкільна освіта» до організації музичної діяльності дітей.Завдання:- Визначення функцій і обов’язків вихователя в організації музичної діяльності дітей;- Організація загальної музичної підготовки за розділом програми «Дитина» - гра на дитячих музичних інструментах;- Закріплення знань з елементарної теорії музики;- Ознайомлення з історією та будовою українських музичних інструментів;- Забезпечення розвитку педагогічної творчості майбутніх вихователів в процесі музично-виховної діяльності.«Роль вихователя на музичних заняттях під час гри дітейна дитячих музичних інструментах»1. Зміст. Функції та обов’язки вихователя в організації музичної діяльності дітей. Методичні поради щодо організації самостійної музичної діяльності дітей. Як допомогти організації музичного виховання в повсякденному життя дитячого садка. (1 година)Форма викладання – лекція, електронна презентація.2. Зміст. Види дитячих музичних інструментів. Історія та будова музичних інструментів українського народу. Традиції їх створення і застосування. Місце музичних інструментів в сучасному світі музичного виховання дитини. (1 година)Форма викладання – семінар.3. Зміст. Дитячі музичні інструменти. Прийоми гри на них. (1 година)Форма викладання – практичне заняття «Магазин музичних іграшок» з використанням технології «Колективної творчої справи».Дослідження: самостійне знайомлення з дитячими музичними інструментами, визначення характеру звучання кожного інструмента, пошук засобів гри на них.4. Зміст. Форми роботи з дитячими музичними інструментами (рухлива гра, казку розповідають музичні інструменти, вправи, супровід до співу, інструментальні п’єси).Форма викладання – технологія «Колективної творчої справи»Творча практика: виконання завдань з вибору інструментів для виконання п’єс, імпровізація ритмічних і мелодичних по співок на 1-3 звуках, гра у супроводі бандури та фортепіано, відтворювання різних образів.5. Зміст. Інструментальні ансамблі та оркестр у дитячому садочку. (2 години)Форма викладання – робота у мікрогрупах з ансамблями бубнів, металофонів цимбал, брязкалець, сопілок.Теорія: елементарна музична грамота (динаміка, темп, ритм, метр, прості музичні форми)Творча практика: аналізування творів для виконання з боку музичної грамоти, оцінювання по слуху якості свого виконання, ансамблеве виконання нескладних п’єс, користування динамічними відтінками, індивідуальне виконання нескладних п’єс.6. Зміст. Саморобні дитячі інструменти, інструменти-іграшки, макети музичних інструментів для самостійної музичної діяльності дітей. Загадки, вірші, пісні, казки про музичні інструменти.(1 година)Форма викладання – ручна праця по виготовленню інструментів-іграшок, макетів, оздоблення їх візерунками геометричного та рослинного походження.Практика: створити виставку «Запрошуємо до Музею музичних інструментів для дітей».7. Зміст. Оркестр дитячих музичних інструментів. Загадки, вірші, пісні, казки про музичні інструменти. (2 години)Форма викладання – колективна робота.Практика: участь у загальному оркестрі, користування динамічними відтінками, гра у супроводі бандури та фортепіано, підготовка до виступу оркестру на педраді.8. Зміст підсумкового заняття:- проведення розваги «В гостях у Домісольки»- організація виставки - музею;- підготовка матеріалів до збірки для студентів-практикантів;- створення електронної презентації до педради за підсумками проходження студентами педагогічної практики з музичного виховання дітей;- опис музично-дидактичних ігор, що було проведено студентами;- фотозвіт.
- Творчий проект
Формування готовності студента
спеціальності «Дошкільна освіта» до організації музичної діяльності дітей
(для роботи із студентами
кафедри «Дошкільне виховання»
Маріупольського державного університету)
Автор проекту: Муратова Тетяна Анатоліївна, музичний керівник вищої
категорії, ДНЗ №163
Керівник проекту: Косенко Юлія Миколаївна,професор Маріупольського
державного університету
Тема проекту:«Музично-педагогічна підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми
дошкільного навчального закладу. Гра на дитячих сопілках та дерев’яних ложках»
Мета. Оволодіння
прийомами гри на дитячій сопілці та дерев’яних ложках
Завдання:
-
Організація
спеціальної музичної підготовки за розділом програми «Дитина» - гра на
дитячих музичних інструментах (сопілках
та дерев’яних ложках);
-
Закріплення знань з елементарної теорії музики;
-
Ознайомлення з історією та будовою сопілки - українського
музичного інструменту та з дитячою сопілкою;
-
Забезпечення
розвитку педагогічної творчості майбутніх вихователів в процесі
музично-виховної діяльності.
Вікова група:дві групи студентів спеціальності «Дошкільне виховання» МДУ (денна
форма навчання)
Характеристика проекту
За кількістю учасників: груповий
Тривалість:
короткотривалий (протягом педагогічної
практики студентів)
По домінуючої діяльності: творчий
По домінуючому методу: дослідницько-творчий, практичний
База реалізації проекту: ДНЗ №163
Учасники проекту: музичний керівник, студенти – практиканти спеціальності
«Дошкільне виховання» МДУ (денна форма навчання)
Термін реалізації проекту: березень-квітень 2018 року
Етапи роботи
1.
Студенти
знайомляться з історією табудовою духових дитячих музичних інструментів різних народів:
сопілкою, дудочкою, свищиком, жалійкою, ложками.
2.
Практиканти
оволодівають основними ритмічними схемами поспівок.
3.
Знайомляться
із звукорядом сопілки.
4.
Засвоюють
прийоми гри на дитячій сопілці та ложках.
5.
Розучують
мелодії поспівок та акомпанемент до пісень про дитячі музичні інструменти.
6.
Друкується
інформаційна збірка для студентів.
7.
Готується
презентація проекту для виступу в межах Тижня творчості студента.
За характером змісту включає:
·
студента
та його навчальну групу;
·
студента
та музичне виконавство;
·
студента
та світ музики.
За характером участі студент:
Ø Експерт;
Ø Виконавець;
Ø Учасник (від зародження ідеї до отримання результату).
За характером контактів:
-
здійснюється
всередині двох навчальних груп;
-
в
контакті з друзями;
-
може
здійснюватись в контакті з іншими групами.
Дидактичні цілі проекту
1.
Дати
поняття про духові дитячі
музичні інструменти, історію їх
виникнення, традиціях створення і
застосування, про місце в сучасному світі музичного виховання.
2. Дати поняття про ударні дитячі музичні
інструменти, історію їх виникнення, традиціях створення і застосування, про місце в
сучасному світі музичного виховання.
3.
Показати
схожість та відмінність музичних інструментів різних народностей.
4.
Розширити
та удосконалити творчі і музичні здібності студентів.
5.
Познайомити
з будовою дитячої сопілки.
6.
Навчити
прийомам гри на дитячій сопілці та дерев’яних ложках.
7.
Удосконалювати навички самостійної роботи і
колективної творчості.
Методичні завдання проекту
§
Узагальнити
знання студентів з методики організації самостійної музичної діяльності дітей у
приміщенні групи та на прогулянці.
§
Розвинути
творчі здібності студента, а також музичні здібності під час гри на музичних
інструментах.
§
Поглибити
знання студентів за обраною темою.
§
Привернути
увагу студентів до пошуку необхідної інформації в різних
джерелах для роботи над проектом.
Оформлення результатів проекту
ü Виступ ансамблю ложкарів і ансамблю сопілкарів,.
ü Виконання весняних поспівок, пісень про дитячі музичні
інструменти, акомпанементу до народних танців.
ü Відео-презентація проекту «Формування готовності студента
спеціальності «Дошкільна освіта» до організації музичної діяльності дітей».
Анотація проекту
Проект розроблено у зв’язку з недостатньою увагою під час педагогічної практики до музичної підготовленості
вихователів для організації самостійної музичної діяльності дітей у приміщенні
групи та на прогулянці. Вихователь повинен мати загальну музичну підготовку,
володіти прийомами гри на дитячих музичних інструментах. Навчившись грати на дитячій сопілці, педагог зможе
зробити цікавішим та різноманітнішим розвиток музичних і загальних здібностей
дітей, збагатити сюжетно-рольові ігри, інсценівки віршів та казок. Під час
проходження педагогічної практики студенти 2,3,4 курсів в нашому дитячому
садочку мають можливість всі ці завдання реалізувати.
Етапи роботи над проектом:
1.
Дослідницька
частина проекту
2.
Практична
частина проекту
3.
Презентація
проекту
Робота ведеться за обраними напрямками протягом
навчальної практики студентів. Музичним керівником Муратовою Т.А. та керівником
педагогічної практики Косенко Ю.М. було складено графік роботи, визначено етапи
і послідовність виконання проектної діяльності студентами, музичним керівником.
Дослідницька частина проекту
Ø Познайомити майбутніх педагогів з інструментом дитячого оркестру - сопілкою, дерев’яними ложками
Ø Самостійно «дослідити» сопілку, ложки
Ø Визначити характер
звучання інструментів
Ø За допомогою керівника проекту засвоїти прийоми гри на
сопілці, ложках
Ø Прослухати та проаналізувати музичний твір для виконання
(визначення кількості частин, музичних фраз, охарактеризувати динаміку, темп,
ритм)
Практична частина проекту
ü Виконання завдань з оволодіння прийомами гри на сопілці,
ложках
ü Оцінити по слуху якість свого виконання
ü Участь у ансамблі сопілок та у ансамблі дерев’яних ложок
ü Індивідуальне виконання нескладних поспівок
ü Імпровізація
ритмічних примовок
ü Гра примовок на одному та 2-3 звуках
ü Гра у супроводі бандури, фортепіано
Презентація проекту
·
Підготувати
збірку методичних матеріалів з теми проекту для студентів МДУ факультету
«Дошкільне виховання»
·
Презентувати
результати проекту на педагогічній раді
·
Провести
практичний семінар для вихователів
дитячих садків «Володіння прийомами гри на дитячих сопілках та дерев’яних
ложках»
Прогнозована результативність проекту
Студентиоволодівають навичками гри на дитячих сопілкахта сумісної гри в
ансамблі сопілок.
Студенти оволодівають навичками гри на дерев’яних ложках та сумісної гри в
ансамблі ложкарів.
Знають засоби музичної виразності і
вміють ними користуватися під час гри на сопілці та ложках.
Навчаються співати на два голоси.
Правильно визначають свою роль на музичних заняттях з дошкільниками у
музичній залі і під час самостійної роботи з музичного виховання дітей.
Програмно-технічне забезпечення
-
Комп’ютер;
-
DVD-програвач;
-
Інтернет-ресурси;
-
СD-програвач;
-
Принтер;
-
Сканер;Фотоапарат
Матеріали
на друкованій основі:
a)
Книги
щодо технологій виготовлення музичних інструментів;
b)
Ілюстрації
і фотографії духових музичних інструментів;
c)
Музичні
енциклопедії;
d)
Дитячі
енциклопедії;
e)
Методична
література з музичного виховання;
f)
Інша
довідкова література.
Програма
навчального курсу «Сопілка»
(7
годин)
1.
Будова
дитячої сопілки. Аплікатура.
Вправи:
-
Звуки
та отвори на сопілці;
-
Видобування
одного звуку, двох;
-
Мелодії
на одному та на двох звуках.
Домашнє завдання. Історія музичного інструмента - сопілки. Духові музичні інструменти різних
народів. Вид роботи – електронна презентація.
2.
Виступи
студентів за темою домашнього завдання:
·
визначити
поняття про духові дитячі
музичні інструменти, історію їх
виникнення, традиціях створення і
застосування, про місце в сучасному світі музичного виховання.
·
знайти
схожість та відмінність духових музичних інструментів різних народностей.
3.
Ритмічні
схеми по співок для виконання. Гра на одному звуці по співок. Спів на одному
звуці по співок.
4.
Прийоми
гри: мелодія з трьох звуків, музична трель, фермато.
5.
Розучування
весняних по співок:
-
вивчити
спів;
-
ритмічні
схеми поплескати;
-
розучити
виконання поданих по співок на сопілці.
6.
Розучування
пісень про музичні інструменти. Прийоми гри програшу до пісень.
7.
Вивчення
Кривого танцю із співом та шумовим оркестром
8.
Розучування
пісні «Веселий музикант» на два голоси під акомпанемент бандури.
9.
Підготувати
презентацію роботи над проектом.
Програма
навчального курсу «Ансамбль ложкарів»
(3,5 годин)
1.
Знайомство
з ударним інструментом дерев’яними ложками.
2.
Прийоми
гри на цьому інструменті.
3.
Слухання
музичних п’єс з метою створення акомпанементу до них.
4.
Складання
схеми виконавських прийомів.
5.
Розучування
акомпанементу.
6.
Підготовка
до сумісного виступу ансамблів сопілкарів і ложкарів.
Програма виступу в межах Тижня студентської науки МДУ
11 травня, 2018
Ведучий. Тихо заграйте на рідних бандурах,
Небу свої каяття принесіть…
Пісня на слова Г.Сковороди «Де згода є в сімействі» під
акомпанемент бандури
Ведучий. 1200 років тому в Греції вчений на ім’я Полідевк
записав, що бачив музикантів, які пригравали до пісень на інструменті пандура.
Якщо ви будете у Києві, обов’язково сходіть у Софійський собор, де є фреска, на
якій зображений музика українець з таким інструментом – пандурою. Тільки тоді у
бандури було 5 струн.
Репертуар кобзаря-бандуриста був різноманітний. Він і пісню про старовину
співає, і теми родинного життя йому не байдужі. Бандурист і на вигоні з
дівчатами буває – Гриця та веснянки співає.
Студент-ведучий. Добрий день вам, люди добрі!
Чи ви всі в
гурті сьогодні?
Бачу, всі.
Тож холоди проводжаймо, а Весну-красну стрічаймо!
Труби, Грицю, в рукавицю !!!
Ансамбль сопілок виконує мелодію заклички «Труби,
грицю»
Студент. Соловейко
навесні сипле пісні голосні.
Соловейку, щебечи, мене співу научи.
Ведучий виконує мелодію цієї пісні «Соловейко»
на блок-флейті.
Студент . Зробим коло, погуляймо і весело заспіваймо.
Ансамбль сопілок виконує мелодію заклички «Зробим коло»
Звучить звукова імітація дощику у виконанні музичного трикутника
Студент . Іди,іди дощику, зварю тобі борщику,
Поставлю
ти вкутику на терновім прутику.
Ансамбль сопілок виконує мелодію заклички «Іди дощику»
Студент. Стежинкою зеленою крокую я, іду,
І пісеньку весняную з собою я веду.
Як
бандурочка заграє,тренди-брень, тренді-брень,
Ніжна пісенька лунає тренди-брень,
тренді-брень,
Ансамбль студентів виконує пісню «Соловейко» під
акомпанемент бандури , трикутника, дзвіночка.
Студент. Ой виходьте, дівчата, та в сей день на вулицю
Весну-красну
стрічати, Кривого танцю водити.
Дівчата, що йдуть танцювати, говорять під час руху на сцену.
1- Ми кривого танцю йдемо – кінця йому не знайдемо.
2 – А щоб його кінець знайти, треба його кінець плести.
3- Ми кривого танцю йдемо – кінця йому не знайдемо
Ведучий і студенти виконують Кривий танок.
Грає музика українського народного танцю Плескач, студенти виносять стільці
та сідають. Ведучий проводить гру із залом «Плескач»
Студент. Есть ложки для каши и есть для варенья,
Которые
кормят вкуснятиной нас.
А есть
для веселья и для развлеченья,
С
которыми люди пускаются в пляс!
Они не для гречки, они не для риса,
Не любят, чтоб супом испачкали зря,
Плохие хазяйки…, но
что за актрисы!
Как щелкают ловко в руках ложкаря!
Виступ ансамблю ложкарів под песню «Часики»из м\ф «Фиксики»
Студент. Було приємно для вас співати.
Від себе хочемо вам побажати:
Хай всякі біди вас обминають,
Хай ваші рідні щасті всі мають,
Хай
Божа милість вас не минає,
Хай
Україна всіх об’єднає.
Комментариев нет:
Отправить комментарий