З 1999 року на сторінках газети «Приазовский рабочий» ми
зустрічаємось з творчою працею на педагогічному терені Муратової Тетяни
Анатоліївни. Вона працює вже 32 роки.
Спочатку вчителем музики загальноосвітньої шкіл №20,47, потім музичним
керівником дошкільного навчального закладу №163. Із захопленням слухали ліричні
українські пісні у її виконанні під акомпанемент бандури учні ЗОШ № 63,36, 66,69, гуманітарного ліцею, читачі дитячої бібліотеки ім.Кірова,
ім.Свєтлова, міської бібліотеки для дорослих ім.Короленко.
Діти ЗОШ №20, 47 співали
українські пісні під бандуру з першого класу, знайомились з життям бандуристів,
будовою українських народних інструментів, вчились грати на сопілках. Разом з
вчителями української мови та літератури вона проводила позакласну роботу серед учнів у вигляді усних журналів, зустрічей з
бандуристами-аматорами Маріуполя. Зараз використовує
ефективну форму освітньої роботи з патріотичного виховання дітей-дошкільників
шляхом проведення заходів спільно з
батьками, педагогами дитячої Школи мистецтв.
Тетяна Анатоліївна педагог за покликанням, з високим рівнем
професіоналізму та почуттям відповідальності, володіє ефективними формами,
методами та прийомами роботи з дітьми,
забезпечує впровадження сучасних
вимог Базового компонента дошкільної освіти, програмно-методичних комплексів
для виконання освітніх завдань. Під час навчання у вищому педагогічному закладі
вона захистила дипломну роботу на основі краєзнавчого матеріалу «Кобзарські
пісні як гуманістично - етосне явище», чим забезпечила методичну базу своєї
подальшої педагогічної праці. Результатом роботи в цьому напрямі є:
-
узагальнення досвіду з роботи над інноваційним
освітнім проектом «Гуманістично-ціннісний потенціал кобзарства» та участь у
Всеукраїнському фестивалі-огляді «Україна – рідний край» 2015 р.,
-
перемога
у обласному конкурсі «Кращий працівник року - 2014»,
-
майстер-клас
«Мрії Тараса» для методистів та вихователів освітнього округу № 2-2014 р.
-
презентація
досвіду просвітницько-гуртової роботи на міському методичному об’єднанні - 2014
р.;
-
участь у
обласному вебінарі «Патріотичне виховання в контексті розвитку духовного потенціалу
особистості дошкільника – 2015 р.;
-
виступ
на засіданні обласного круглого столу «Адаптація успішна – в школу з радістю»
- 2015 р.
Педагог
постійно апробує та впроваджує інноваційні технології у практику роботи
навчального закладу: використовує метод
проектів, застосовує нестандартні форми занять (бінарне, заняття-подорож ),
організувала дитячий клуб «Кобзарики - дошколярики». Тетяна Анатоліївна,
враховуючи свій досвід роботи у школі, намагається забезпечити наступність у реалізації завдань духовного
виховання між дошкільними та початковою ланкою освіти через використання
інтегрованої освітньої технології. Плідно співпрацює з вчителем праці Барановою
І.А. (с. Розівка) , учні якої виготовляють макети українських народних
інструментів для музею у дитячому садку, інструменти для оркестру дошкільнят.
Пріоритетним напрямком її роботи є вплив українських традицій на розвиток та духовне
життя особистості
дитини. Використовуючи найкращі надбання етнопедагогіки, музичний
керівник ознайомлює педагогів, вихованців та їх батьків із історією та виховним потенціалом кобзарства. Свій
досвід роботи активно розповсюджує на
міському й обласному рівнях:
-
постійно проводить
майстер-класи для педагогів дитячих оздоровчих закладів Донеччини «Музейна
педагогіка: теорія та практика в позашкільних освітніх закладах»;
-
розробила та
впроваджує освітній проект: «Музей українських народних інструментів у рідному
місті»;
-
її методичні поради
для музичних керівників міста увійшли в методичний вісник науково-методичного
центру 2003, 2004, 2012, 2014, 2015 роки;
-
матеріали досвіду
роботи у позашкільних закладах - в методичний посібник управління у справах сім’ї та молоді Донецької
облдержадміністрації «Творческие
мастерские» - 2013 р., «Малыши – особый народ» - 2014р.
Педагогічна та творча
діяльність Тетяни Анатоліївни відома громадськості міста. Разом із
дитячим музичним оркестром «Кобзарики - дошколярики» бере активну участь у
виховних заходах з національного виховання, співпрацює з дитячими бібліотеками міста, проводить
засідання батьківського клубу за темою:
«Виховний потенціал кобзарства».
Її вихованці - постійні учасники та призери різноманітних
міських заходів:
- родинного свята у ДНЗ №163 - 2011 р.;
- конкурсу «Місто мого дитинства» - 2010 р.;
- фестивалю дитячої творчості «І живу я в Донбасі, і
родом я з нього» – 2012 рік, « Ми краплинки із криниці роду» - 2013 рік
- виступи оркестру старших дошкільників у дитячий
бібліотеці ім..Кірова.
Плідна праця педагога відзначена грамотами та подяками:
- Почесна грамота головного управління освіти та науки Донецької області
– 2002 р.;
- подяка Федерації профспілок України – 2004 р.;
- грамота ВАТ «Маріупольський металургійний комбінат
ім..Ілліча» - 2005 р.
- грамота президії Донецького обласного комітету
профспілки робітників металургійної гірничодобувної промисловості України –
2007 р.;
- подяка Донецької обласної адміністрації Управління у
справах сім’ї та молоді – 2013р.;
- Почесною грамотою управління освіти Маріупольської
міської ради - 2013р., ...Почесною
грамотою Маріупольської міської ради - 2014р.;
- дипломи та
подяками Донецького обласного ІППО, Донецької облдержадміністрації та
Маріупольського міського науково-методичного центру за активну участь у
методичній роботі міста – 2013, 2014 р.
Педагог організує просвітницьку роботу в засобах масової
інформації з питань національного виховання дітей дошкільного та шкільного
віку. Про її роботу надруковано статті:
-
у міській газеті «Приазовский
рабочий» - 1999 р., 2004 р., 2010 р.2012 р.,2013 р.
-
в газеті «Ильичевец» -
2003 р.,
-
в
газеті «Азовмашевец» - 2004 р.,
-
в
газеті «Роз – інформ» с. Розівка Запорізької області – 2014 р.
Тетяна Анатоліївна приймала участь у передачі «Українські
традиції», Перший незалежний канал м. Маріуполя, 2016 рік.
Особисте захоплення та багаторічну любов до українського
народного інструменту бандури Муратової Т.А. допомогло виростити дерево
духовного виховання дошкільників і школярів міста Маріуполя, яке допомагає
формувати основи патріотизму засобам мистецтва.
«Професія – педагог»
Робоча майстерня
Муратової Т.А.
Актуалізація
Згідно з інструктивно-методичним
рекомендаціями «Про організацію роботи ДНЗ 2017-2018 начальний рік» з метою
забезпечення якості дошкільної освіти підвищення кваліфікації та підтримувати
саморозвиток педагогів у між курсовий період здійснюється шляхом мотивування до
участі у роботі майстер-класів, воркшопів та інших форм динамічного навчання
дорослих. Такі інтерактивні форми методичної роботи є ефективними в умовах
освітнього простору ДНЗ та міста, які надаватимуть освітні послуги за
замовленням педагогів сфери дошкільної освіти.
Анотація. У дошкільному
навчальному закладі № 163 музичним керівником створено «робочу майстерню»
(воркшоп) для розвитку професіональної компетентності педагогічних працівників
(вихователів, музичних керівників, студентів спеціальності «Дошкільна освіта»), їх загальної
та музичної культури, створено мотивацію і умови для професійного вдосконалення.
Під час воркшопу запроваджуються різноманітні форми проведення методичної
роботи, які є досить динамічними, перебувають в постійному розвитку.
Форми роботи в майстерні: семінар, практичні заняття, заняття-гра, заняття-подорож, майстер - клас,
лекції – презентації, виставки, «педагогічний пробіг».
Технології: КТС (колективна
творча справа), перевернуте навчання, мозковий штурм, метаплан.
Проекти воркшопу:
1.
Роль вихователя на
музичних заняттях під час гри на дитячих музичних інструментах (для студентів
спеціальності «Дошкільна освіта»)
2.
Сумісна
робота музичного керівника та вихователя з формування навичок рухів (для
студентів спеціальності «Дошкільна освіта», для вихователів та музичних
керівників ДНЗ)
3.
Формування
готовності студента спеціальності «Дошкільна освіта» до організації музичної
діяльності дітей. Гра на сопілках (5, 8 отворів) та ложках
4.
Практика
педагогічної взаємодії (для вихователів та музичних керівників ДНЗ)
5.
Практичнi
заняття з музичного виховання пiд час підвищення квалiфiкацii
вихователів з використанням проблемно-пошукових методів навчання: КТП,
дослідницька технологія, перевернуте навчання, STEAM –
освіта.
Технології, що використовує музичний керівник
1.
Фонопедичний метод
Ємєльянова
-
вправи адаптовані для
дітей старшої вікової групи;
-
загалом в групах з
28 дітей 25 мають вади мовлення і відвідують заняття у вчителя-логопеда за
рішенням медико - педагогічної комісії, тому вони не можуть повторити вправи за
прикладом музичного керівника; використовуємо вправи тільки після їх
розучування з логопедом, а також найпростіші вправи без попередньої роботи
логопеда.
Висновок. Використовувати тільки у тісній співпраці з логопедом ДНЗ.
2.
Відносна
сольмізація
-
Для дітей
середнього і старшого дошкільного віку;
-
Широко
використовується для розвитку навичок співу (чистого інтонування мелодії,
розвитку мелодичного слуху)
3.
Ритмо-блоки
-
Для дітей
середнього і старшого дошкільного віку;
-
Використовується
для розвитку навичок співу (ритмічний рисунок мелодії пісні, ритм у танцювальних
рухах, ритмічний акомпанемент до пісень / таночків у виконання дитячого
оркестру.
4.
Дослідницька технологія (пізнавально - експериментальна діяльність)
-
для дітей з 4-го по
6-й рік життя;
-
використовується
українська музичний репертуар з програми «Впевнений старт»
5.
Технологія КТД
-
для дітей старшої
вікової групи, 2 семестр навчального року;
-
під час комплексних
занять за темою «Три музи – три сестри»
6.
Музейна педагогіка
-
для дітей
середнього і старшого дошкільного віку;
-
під час занять у
клубі «Кобзарики-дошколярики».
7.
Музикування на
дитячих музичних інструментах та саморобних інструментах (з досвіду роботи Тютюникової,
Росія).
Інноваційні форми роботи
1.
Дитячий клуб «Кобзарики-дошколярики»
2.
Клуб
співдружби дошкільників і школярів спеціалізованої школи № 66 «Кобзарики- школярики»
3.
Батьківський клуб
«Разом у оркестрі»
Ваш досвід вражає! Велику справу робите, і головне - щиро та професійно. Низький уклін Вам за Вашу педагогіку!
ОтветитьУдалить